Η αποκάλυψη του σκανδάλου με την απάτη απόκρυψης των ρύπων
από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW δεν είναι καθόλου τυχαία. Η
Γερμανία φαίνεται πως πληρώνει την αλαζονεία της να ηγηθεί της Ευρώπης
και να αυξήσει την παγκόσμια οικονομική επιρροή της όταν όμως το
επιχειρεί με απάτες και με μίζες, όπως στην περίπτωση της Siemens.
Είναι τυχαίο ότι τα σκάνδαλα της VW τώρα και της Siemens
πιο πριν αποκαλυφτήκαν από τις ΗΠΑ; Κάθε άλλο. Πρόκειται για έναν
οικονομικό «πόλεμο» τον οποίο βέβαια πληρώνουν και άλλες χώρες όπως η
Ελλάδα. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα αυτού του
παιχνιδιού και αυτό φάνηκε από την κόντρα Ουάσιγκτον-Βερολίνου στην
υπόθεση του ελληνικού χρέους.
Πολλές ήταν οι παρεμβάσεις που έγιναν από τον Αμερικανό υπουργό
Οικονομικών Τζακ Λιού προς τη Βερολίνο, αλλά και τον ίδιο τον Μπάρακ
Ομπάμα, να βρεθεί λύση στο χρέος της Ελλάδας για να μην επιδεινωθεί η
παγκόσμια οικονομία, αλλά δεν εισακούστηκαν από την κ. Μέρκελ και τον
πού βαρύ κ. Σόιμπλε. Τώρα φαίνεται πώς ήρθε η ώρα να τους σταλεί το
μήνυμα με άλλο τρόπο.
Αυτή τη φορά πονάει και μάλιστα πολύ τη Γερμανία. Το «καμάρι» της
γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η VW, εμπλέκεται σε ένα από τα
μεγαλύτερα σκάνδαλα της ιστορίας που μέχρι στιγμής δείχνει να της
κοστίζει περίπου 18 δισ. σε πρόστιμα (κι αυτά μόνο για τα αυτοκίνητα που
πουλήθηκαν στις ΗΠΑ και όχι στην Ευρώπη) και άλλα 26 δισ. δολάρια σε
χρηματιστηριακή αξία. Και ο λογαριασμός ανεβαίνει συνεχώς…
Τι πραγματικά συμβαίνει; Η Γερμανία έχει επιλέξει μία πολιτική μέσω
της οποία επιβάλει τη λιτότητα στις χώρες της Ευρώπης για να κερδίζει
αυτή και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το ευρώ για να ενδυναμώσει οικονομικά
τη θέση της παγκοσμίως. Βάσει στοιχείων που έχουν δει το φως της
δημοσιότητας από την ελληνική κρίση και μόνο η Γερμανία έχει κερδίσει
100 δισ. ευρώ. Μήπως γι’ αυτό την προκάλεσε κι’ όλας;
Η δε οικονομική κρίση στην Ευρώπη έχει ρίξει την ισοτιμία ευρώ
δολαρίου με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι εξαγωγές της Γερμανίας. Αυτό δεν
συμφέρει καθ’ όλου τις ΗΠΑ που βλέπουν τις δικές του εξαγωγές να
περιορίζονται και να μην μπορούν να βάλουν την οικονομία τους σε τροχιά
ανάκαμψης.
Οι χώρες της Ευρώπης με τη λιτότητα που επιβάλει το Βερολίνο δεν
μπορούν να καταναλώσουν τα αμερικανικά προϊόντα, ενώ η ισοτιμία που είχε
φτάσε στο 1 προς 1,13 έπληξε ιδιαίτερα τις εξαγωγές της ΗΠΑ και
συνεχίζει. Αυτός ήταν και ο λόγος των παρεμβάσεων από την Ουάσιγκτον
υπέρ της Ελλάδας, πέραν βέβαια και των γεωπολιτικών προεκτάσεων, για το
θέμα του χρέους.
Και μπορεί η κυβέρνηση Τσίπρα να υπέγραψε τη συμφωνία χωρίς να έχει
στο χέρι ρύθμιση χρέους, οι ΗΠΑ όμως δεν ξέχασαν τα συμφέροντα τους και
αποφάσισαν να πάρουν πιο δραστικά μέτρα από το να επιχειρούν να
«συνετίσουν» το Βερολίνο μέσω του ΔΝΤ στην υπόθεση της Ελλάδας να
χαλαρώσει τη λιτότητα στην Ευρώπη που πλήττει όλο το Νότο και όχι μόνο.
Η VW Group με τα περίπου 200 δισ. ευρώ τζίρο, αντιπροσωπεύει το 3%
του γερμανικού ΑΕΠ. Ποσοστό τεράστιο για μία μόνο βιομηχανία. Πόσο
μάλλον αν αναλογιστεί κανείς πως η γερμανική οικονομία εξαρτάται κυρίως
από τις εξαγωγές της, οι οποίες είναι ίσον με το 45% του ΑΕΠ της.
Ο τομέας δε του αυτοκινήτου αποτελεί το 17% των εξαγωγών της
Γερμανίας, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία, κάτι
που σημαίνει ότι το Βερολίνο θα επιβλέψει τις εξελίξεις πολύ προσεκτικά.
Κι αυτό γιατί θεωρείται σχεδόν βέβαιο πώς στο σκάνδαλο με τα πειραγμένα
συστήματα εκπομπής ρύπων δεν φαίνεται να εμπλέκεται μόνο η VW, αλλά και
άλλες γερμανικές εταιρείες.
Αμερικανοί αναλυτές του Stratfor το επισημαίνουν ήδη, λέγοντας πώς
το σκάνδαλο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν αποδειχτεί ότι εμπλέκονται και
άλλοι Γερμανοί υποκατασκευαστές!
Είναι ακριβώς σαν το σκάνδαλο της Siemens. Όπως αποκαλύφθηκε το
σύστημα της απάτης, του «λαδώματος» και των μιζών επεκτείνονταν σε
λεωφορεία της ΜΑΝ, στα υποβρύχια της HDW και της Ferrostaal, στα άρματα
μάχης Leopard, σε αντιαεροπορικά και σε πολλά άλλα συστήματα που
προμήθευαν Γερμανοί.
Είναι το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει και με τον τραπεζικό
τομέα. Τράπεζες σε άλλες χώρες χρεοκοπούν, αλλά η Deutsche Bank που
είναι η πιο εκτεθειμένη σε «τοξικά ομόλογα» και έχει τεράστια ανοίγματα
μαζεύει όλο το χαρτί από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου και όχι μόνο.
Οι Αμερικανοί λοιπόν φαίνεται να παίρνουν το… αίμα του πίσω
και εμείς χαιρόμαστε γιατί η Άννα Στεφανοπούλου, η Ελληνίδα καθηγήτρια
του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ήταν αυτή που αποκάλυψε την απάτη της VW
Group στις ΗΠΑ, που ζορίζει πολύ την κ. Μέρκελ και το ανθέλληνα
Σόιμπλε.
Φαίνεται μάλιστα πώς το θέμα δεν τελειώνει εδώ και οι
συνέπειες τόσο για την VW όσο και για την γερμανική οικονομία μπορεί να
είναι πολύ μεγαλύτερες.
Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην Σαλαμίνα, αυτό της κινητής τηλεφωνίας “WIND”, παρά την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Σαλαμίνας, μπαίνει στο ψυγείο με ευθύνη Δημάρχου και Κορρού που το έφερε τότε στο προσκήνιο. Μιχαλάκη κι αυτό γαργάρα; Έτσι «δημοκρατικά» θα πορευτείς;
ΑπάντησηΔιαγραφή• Τι άνομες δεύτερες σκέψεις έγιναν κύριοι;
• Τι συνδιαλλαγή έγινε ή καλύτερα είναι σε εξέλιξη και με ποιους;
• Τι και ποιοι θέλουν να αποφύγουν και να κρύψουν;
• Ποιες οι σκοπιμότητες κα Δήμαρχε;
Κυρία δήμαρχε γνωρίζεται πως αυτό και μόνον από μόνον του αποτελεί παράβαση καθήκοντος και διώκεται ποινικά;
Πόσους μήνες τώρα πήρε το ΔΣ Ομόφωνη απόφαση που εσείς γράψατε στα όμορφα γοβάκια σας μαντάμ;
Ο παραθεσμικός Δήμαρχος καλός γνώστης και των νομικών θεμάτων δεν σας ενημέρωσε για τους κινδύνους που διατρέχετε;
Ε ρε γλέντια που θα χουμε σε λίγο, θα γελάν και οι παλαμίδες στο Βουρκάρη